jun

Officials

Officials ikke angivet

Bemærkninger

Propositioner til TAF’s Sommerstævne lørdag den 24. juni 2017 hos Team Cabe i Ringsted.

Klasse 1:  4 års gangartsklasse

Klassen er åben for alle 4 års heste. Klassen kvalificerer 4-års heste, der opnår min. 6,5 i resultat til TAF’s 4-års championat.

Klasse 2:  5 års og ældre heste – gangartsbedømmelse.

Klasse 3:  Showklasse, valgfri LC1A - LC3A

Klassen er åben for 5 års og ældre heste, der ikke har startet sværhedsgrad 1 (min. LA1) og højere ved distriktsstævner. En ekvipage kan starte 2 programmer i klassen og opnå 2 placeringer.

Klasse 4: LA1A – LA3A

Klassen er åben for 5 års og ældre heste. Klassen kvalificerer 5-års heste, der opnår min. 63 % i programmet og/eller min. 6,5 i gnm. i gangarter til TAF’s 5-årsfiale.

Klasse 5: FEI 5-års indledende

Klassen er åben for 5 års heste. Klassen kvalificerer 5-års heste, der opnår min. 6,5 i resultat til TAF’s 5-års championat.

Klasse 6:  LA4A – LA6A

Åben for 6 års og ældre heste, Kvalificerer 6-års og ældre heste, der opnår min. 63 % i programmet og/eller min. 6,5 i gnm. i gangarter til TAF’s Let finale for 6-års og ældre heste, såfremt ekvipagen ikke har startet m-klasser ved C-stævner.

Klasse7: MB0A – MB3A

Klassen er åben for alle 6 års og ældre heste. Kvalifikation til TAF’s championat for 6-års heste og TAF’s M-finale for 7-års og ældre heste. Kvalifikationskrav til begge finaler: Min. 63% i programmet og/eller min. 6,5 i gangarter.

Klasse 8: FEI 6-års indledende

Klassen er åben for alle 6 års heste. Kvalifikation til TAF’s 6-års championat. Kvalifikationskrav til TAF’s 6-års finale: 6,5 i gnn.

Klasse 9: Showklasse S

Klassen er åben for alle 7 års og ældre heste (7-års heste dog maks. Intermediaire I). Skriv, hvilken ordinær klasse (ikke Kür), du vil ride MA1, PSG, INT1, INT2, INTA, GP. Kvalificeret til TAF Kür Elitefinale S til TAF’s elitestævne, er de heste, som opnår min. 63 % i programmet og/eller 6,5 i gangarter.

Klasse 10: Paraklasse, procentklasse.

Åben for alle grader. Skriv hvilket program og grad, du rider. Resultater over 63 % kvalificerer til TAF’s parafinale på Broholm.

Klasse 11: TAF Dressurcup, indledende afdeling, procentklasse.

LA1A-3A, LA4A-6A, MB0A_MB3A.

Åben for alle 5-års og ældre heste. Alle ekvipager med resultater over 63 % går videre til mellemrunden, der afvikles lørdag ved elitestævnet på Broholm den 12. august. Finalen rides søndag den 13. august for de 12 bedste ekvipager i La Kür, La6 Kür og Mb Kür. For at ride mellemrunde skal en ekvipage kvalificere sig i denne klasse. Ekvipagen kan kun starte en gang i denne klasse. Resultater over 63 % tæller også som kvalifikation til TAF’s finaler og championater. Ekvipagen starter det niveau, ekvipagen normalt starter og hestens alder tillader.

Alm. Bestemmelser:

Arrangør: Trakehner Avlsforbundet i Danmark (TAF). Startberettiget er ryttere, som er medlem af en rideklub under DRF, samt udenlandske ryttere jf. DRF´s reglement. (Medlemskab af TAF ikke nødvendigt). Hestene skal være dokumenterede, renstammede trakehnere efter avlsgodkendte forældre (Bordeaux hestepas). Stævnet er ikke pointgivende i DRF´s regi (men giver 100 %´s tillæg på TAF´s Rangliste). Stævnet afholdes iht. DRF’s reglement med seneste ændringer, hvor intet andet er anført.

4-års heste må kun starte 1 gang pr. dag.

Ingen heste kan starte mere end 2 gange pr. dag, dog heste, der starter fra sværhedsgrad 4 og op, må kun starte en gang pr. dag.

Stævnet afholdes lørdag den 24. juni på: Team Cabe, Ejlstrupvej 121, 4100 Ringsted
Indskud pr. klasse: Kr. 150,- + gebyr til Live/Event.

Indskud dressurcup 375,- samlet.

Meldes der via mail, tillægges gebyr på 50 kr.

Boksleje: 450,00.

Anmeldelsesfrist: Søndag den 11 juni 2017 af hensyn til det trykte program.

Særlige regler vedrørende TAF Dressurcup.

Der skal startes indledende runde ved et sommerstævne.

I den indledende og mellemrunde rides procentklasse i LA1-LA3A, LA4-LA6A og MB0-MB3A.

I finalen rides procentklasse i LA Kür, LA6 Kür og MB Kür.

Placering i dressurcuppen giver ekstra point på ranglisten. Foruden det normale TAF-tillæg på 100 % giver placering i indledende runde +25 %, placering i mellemrunden + 50 % af det normale tillæg. Alle startende i finalen gives tillæg + 100 % tillæg (som om, der var 12 placeringer i klassen).

Anmeldelse pr. ekvipage: 350 kr. for hele Dressurcuppen. I kvalifikation og mellemrunde er der ærespræmier og rosetter til placerede ekvipager.

I finalen modtager nr. 1-3 dotering og æresdækken. Alle startende i finalen modtager ærespræmie og cup-rosetter. Ærespræmie til den avler med flest deltagere i Dressurcuppen og til avleren af den vindende hest.

Den samlede vinder er den af de 12 finaleekvipager, der sammenlagt i alle 3 afdelinger opnår den højeste procent, hvor finalen tæller dobbelt.

Anmeldelse: Rytterne anmodes om at melde via Live/Event, ellers pr. mail til

Tina Piora, tina@piora.dk

Husk at skrive hvilket program du rider i valgfrie klasser.

Kopi af stamtavle SKAL vedlægges (scannes), medmindre vi allerede har hesten på ranglisten, eller vi at dens nummer kan se, at der er en 100 % renstammet trakehner med bordeaux hestepas og efter avlskårede forældre.

Melder man via mail, skal der vedlægges kopi af bankoverførsel. Tilmelding gælder først, når bankoverførsel er modtaget. Det samlede beløb for startgebyr og evt. boksleje indsættes på registrerings- og konto nummer: 0056 4386365089. HUSK at skrive rytternavn og hest på bankoverførelsen.

Kontaktperson før stævnet:
Ringsted: Tina Piora tlf.: 40 46 49 02.

Efteranmeldelser modtages mod dobbelt indskud i det omfang tidsplanen tillader.

Framelding senest onsdag den 21. juni.

Endelige starttider på DRF-Live den 23. efter 21.00

I klasse 4, 6, 7, 9, 10 og 11. bruges gangartsbedømmelsen kun til at vurdere, om en hest, der har opnået et resultat under 63% i klassen alligevel kan kvalificere sig til championats/elitefinale via sine gangartskarakterer, der skal være min på 6,5.

Dotering for klasse 1 - 11: Ærespræmie til vinderen. Rosetter til samtlige placerede ekvipager. Staldplakette til alle startende ekvipager (kan afhentes i sekretariatet).

Der skal vises pas inden start i alle klasser.

Stævnet afholdes med dispensation givet af DRF.

DRF’s seneste reglement med rettelser er gældende, hvor intet andet er anført.

Afdelinger

Lørdag 24-06-2017